Založ si blog

Čierne jazero v oblakoch

Kde na výlet cez víkend? Kolega v práci mi dal tip na peknú vyhliadku, blízko Liptovského Hrádku. Tak sme ju skúsili nájsť. Aj keď ma upozornil, že autom to asi nepôjde, pretože je tam zákaz. Veď uvidíme. A skutočne mal pravdu, hneď ako sme odbočili z hlavnej cesty skrížili nám cestu muži zákona, ochranári. Keď som stiahol okno na aute, ihneď ma upozornili, že som v národnom parku a sem sa predsa autom nesmie, veď je tam rampa a značka. Ale ja som nijakú značku ani rampu nevidel, pretože ich niekto ukradol. Mal som však šťastie, pretože spravodliví muži sa potrebovali dostať až na miesto činu a odtiaľ trestať motorizovaných previnilcov, ktrorí nevidia neviditelné značky. Takže ma požiadali o odvoz. Čo som mal robiť? Sedem kilometrov hore kopcom sa im nechcelo šľiapať. Cestou hore sme stretli zopár cyklistov, ktorých už asi omrzel život, pretože aj moje autíčko sa zapotilo, kým vyšlo hore a to má 140 koníkov. Keď sme dorazili na koniec cesty tak to, čo sme tam videli nám vyrazilo dych. Bolo tam obrovské betónové jazero v nadmorskej výške 1.166 mnm.

NV1

A o čo sa jedná? Nie nepostavili to mimozemšťania 😆 , ale je to prečerpávacia vodná elektráren (PVE) Čierny Váh, resp. jej horná nádrž, bez vlastného prítoku. A odtiaľ je úžasný panoramatický výhľad 360°!!!

NV4

NV2

 

PVE Čierny Váh bola uvedená do prevádzky v roku 1982, spotrebovala viac energie ako vyrobilla. Skúste hádať prečo? Ak na to neprídete, tak odpoveď nájdete na internete. Pokiaľ sa rozhodnete pre jej návštevu tak nezabudnite, hore sa autom nesmie 🙂 .

 NV3

 nizke tatry

Najmenšie mesto na svete

29.07.2010

Viete kde je najmenšie mesto na svete? Nie? Nič si z toho nerobte ani ja som to donedávna nevedel. Je v Chorvátsku, presnejšie na Istrii, iba 14 km od mesta Buzet a volá sa Hum. Mestečko, ktoré má dnes iba 27 obyvateľov vzniklo v XI. storočí. Je zapísané aj v Guinnessovej knihe rekordov ako najmenšie mesto na svete. Viac menej si zachovalo svoj pôvodný vzhľad dodnes. Čo je [...]

Park v Betliari: strach a hrôza!!!

28.07.2010

Poľovnícky kaštieľ Andrássyovcov obklopuje jeden z najkrajších anglických parkov na Slovensku, ktorý bol v roku 1978 zapísaný do zoznamu významných historických záhrad sveta. Anglický park v Betliari má do svojej záhadnosti zakomponovanú hravú, vzrušujúcu objavnosť. Za každým stromom, v každom zákutí objavíme niečo nové, prekvapivé… Tak takýto [...]

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

SR Strážske Počasie Búrka KEX

Nie všade sa sviatky začnú prívetivým počasím, platí aj druhá najvyššia výstraha

28.03.2024 20:13

Vietor môže dosahovať priemernú rýchlosť do 105 kilometrov za hodinu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 3
Celková čítanosť: 6536x
Priemerná čítanosť článkov: 2179x

Autor blogu

Kategórie

Archív

Odkazy