Založ si blog

Park v Betliari: strach a hrôza!!!

Poľovnícky kaštieľ Andrássyovcov obklopuje jeden z najkrajších anglických parkov na Slovensku, ktorý bol v roku 1978 zapísaný do zoznamu významných historických záhrad sveta. Anglický park v Betliari má do svojej záhadnosti zakomponovanú hravú, vzrušujúcu objavnosť. Za každým stromom, v každom zákutí objavíme niečo nové, prekvapivé…

Tak takýto „vzrušujúci“ text si môžete prečítať na oficiálnej stránke kaštieľa v Betliari. Aká je však skutočnosť? V parku som bol už niekoľkokrát, pravidelne ho navštevujem od mojich študentských čias. Nikdy to nebola žiadna sláva, tí z vás ktorí tam už boli vedia o čom píšem, ale minulú nedeľu som bol doslova v šoku. Chcel som predstaviť „jeden z najkrajších anglických parkov na Slovensku“ mojej manželke, ktorá pochádza z Česka.

Ale…

…v parku je pokosená tráva len asi do polovice, aj to len traktorom a seno tam pravdaže ostalo a už statočne hnije a zapácha. Druhá polovica je nedotknutá, je tam burina skoro dvojmetrová, samý bodliak. Chodníky neupavené, zbortený drevený most, všade sú pozostatky stromov, ktoré nevydržali nápor vetra a domáci majstri im odrezali konáre, ale „zabudli“ ich odpratať. Lavičky ošúchané, vyblednuté, smetné koše plné, odpadky okolo….Mám pokračovať? Myslím, že netreba. Aj foťák ostal celú dobu oddychovať v puzdre, bál som sa ho vytiahnuť.

Park v Betliari, ak sa ešte dá toto miesto nazvať parkom pomaly, ale iste zomiera. Neviem, či sa tam ešte niekedy pôjdem pozrieť, ťažko sa na také veci pozerá, radšej si tento park budem pamätať z čias povinných školských výletov na konci školského roka…

Čierne jazero v oblakoch

29.07.2010

Kde na výlet cez víkend? Kolega v práci mi dal tip na peknú vyhliadku, blízko Liptovského Hrádku. Tak sme ju skúsili nájsť. Aj keď ma upozornil, že autom to asi nepôjde, pretože je tam zákaz. Veď uvidíme. A skutočne mal pravdu, hneď ako sme odbočili z hlavnej cesty skrížili nám cestu muži zákona, ochranári. Keď som stiahol okno na aute, ihneď ma upozornili, že som v [...]

Najmenšie mesto na svete

29.07.2010

Viete kde je najmenšie mesto na svete? Nie? Nič si z toho nerobte ani ja som to donedávna nevedel. Je v Chorvátsku, presnejšie na Istrii, iba 14 km od mesta Buzet a volá sa Hum. Mestečko, ktoré má dnes iba 27 obyvateľov vzniklo v XI. storočí. Je zapísané aj v Guinnessovej knihe rekordov ako najmenšie mesto na svete. Viac menej si zachovalo svoj pôvodný vzhľad dodnes. Čo je [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 3
Celková čítanosť: 6551x
Priemerná čítanosť článkov: 2184x

Autor blogu

Kategórie

Archív

Odkazy